Nevíte, jak napsat životopis tak, aby zaujal? Podívejte se, jak svůj životopis vylepšit. Zkuste se odlišit a působit jinak než ostatní. Pojďte se na naše tipy podívat, ať víte, jak na to.
1. Originální grafická úprava
Většina životopisů má jen strohé odrážky nebo jde o vyplněné šablony. Zaujměte personalistu. Upravte CV tak, aby se dobře četl, byl stručný a přehledný. Vyniknete tak mezi kandidáty pro danou pozici. Životopis musí působit vkusně a profesionálně, žádné obrázky, smajlíky a dětinské prvky.
2. Přidejte fotku
Nechte si udělat profesionální fotografie. Nepřipojujte fotografie z oslav, rodinných setkání nebo dovolené. Fotografie by měla vypadat profesionálně, ale nikoliv škrobeně. Upravte se, oblečte se jako na pracovní pohovor a nezapomeňte se usmát. Personalista si vás snadněji zapamatuje.
3. Oceňte a vyčíslete svůj výkon
Místo obecného oznámení, že jste organizovali školení, napište, že jste úspěšně organizovali školení pro 500 účastníku s rozpočtem 20 000 korun. Zdánlivé drobnosti personalisty zaujmou.
4. Buďte osobití a sdělte své koníčky
Originální koníčky vás odliší od ostatních. Umístěte je ke konci životopisu. Plusem pro vás budou ty koníčky, které budou souviset s pozicí, o kterou se ucházíte. Zaměřte se i na sport.
5. Napište své zájmy neobvyklým způsobem
Neuvádějte jen stroze sport, četba a filmy. Zkuste to popsat jinak. Třeba, jsem fanoušek filmů Quentina Tarantina, nebo přečetl jsem všechny knihy od Karla Čapka. Kromě toho, že se odlišíte, možná personalistu zaujmete, protože budete sdílet podobné zájmy.
6. Prodejte se
Pokud vyhráváte různé soutěže a ceny, naučte se to prodat. Napište 1. místa, použijte slovo vítěz soutěže o 500 účastníků a nebojte se ukázat, jak moc velkou jste měli konkurenci a byli jste úspěšní.
7. Využijte pravidlo sedmi
Najděte si slova a jeho varianty, které daná společnost často používá na svých stránkách a v životopisu je použijte 7x. Na pozici marketingu, použijte slova promovat, reklama, uvést na trh a podobně. Zákazník musí dle pravidla vidět reklamu 7x, než ho to přiměje k nějaké akci.
8. Spojte jméno s velkými značkami
V životopisu uveďte velké značky, se kterými jste pracovali, čímž posílíte svou důvěryhodnost. Může jít po společnost Mattoni, Magnesia, Coca-Cola, Seznam či Google.
9. Buďte struční
Nedělejte životopis příliš dlouhý. Větší prostor věnujte pozicím a zkušenostem, které souvisí s prací, o kterou se v dané době ucházíte. U souvisejících pozic doplňte o pár informací navíc.
10. Uzpůsobte životopis dané pozici
Životopis je třeba vytvořit pro každou pozici nový. Některé předchozí pozice, které nemají s tou, o kterou žádáte, nic společného a můžete je i vynechat. Nezahlcujte zbytečnými informacemi.
11. Požádejte o zpětnou vazbu
Pokud znáte někoho ze společnosti, do které se hlásíte, třeba ze školení, byznys nebo networkingových akcí, spojte se s ním a požádejte ho o doporučení, které přidáte k životopisu.
12. Přiložte motivační dopis
Připojte motivační dopis a vždy jej vytvořte pro každou pozici nový. Neznamená to, že si v něm máte přímo vymýšlet, ale pro každou pracovní pozici je třeba zdůraznit to, co s ní přímo souvisí.
13. Zmiňte svůj profil na Linkedin
LinkedIn je takový Facebook na úrovni profesních vztahů. Měli byste se tu podělit o své vědomosti a zkušenosti. Základem je pečlivě vyplněný osobní profil, kde uvedete pracovní a profesní zkušenosti. Odkazy mají směřovat na realizované projekty, úkoly a pracovní činnosti. Upozorněte na něj v CV. A pokud se s danou pozicí nakonec netrefíte, podívejte se, jak dát výpověď ve zkušební době.